30 december 2012

Festdukning


Nämen usch, vilket väder vi fick idag efter nattens snöyra med mängder av snö. Slask, regn, mörkt och grått! Till något mycket roligare. Funderingar om nyårsdukningen, men jag tar årets juldukning först. Ingen dukning jag tänkt ut flera dagar innan, utan något jag kom på an efter jag plockade fram porslin, servetter och blommor. Vitt porslin, rektangulära tallrikar denna gång. De röda och gröna glasen samt silverbestick, enligt jultradition. Inte en jul utan de rödvita tygservetterna gjorda av gamla handdukar. Servettringarna, med röda band och klara pärlor, prydde jag ljusstakarna och hyacinterna med. Hyacinterna satt jag i olika höga glasskålar. Servetterna fick ligga ihop rullade på tallriken utan servettringar. Ljuskoppar och ljusstakar från Ikea. Vill ni kika på hur jag dukade ifjol? Här, varsågoda! :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar