14 november 2012

Paketringsdags

Gåva till Storebrors kompis med Skalman-kort som jag pysslat.
Ett till "kompis-paket" med kort i Bamse-serien.
Bamse-paket till en söt liten flicka. Gul kartong och krepp-papper.

Hej på er!

Börjar bil dags för paketeringstider. Hur många julklappar har ni slagit in? Jag brukar börja köpa klappar redan i mars. Jo, faktiskt! Men, men inte i år. Första året som jag knappt har någon julklapp färdig eller ens uttänkt. Hur som helst. Idag bjuder jag på lite paketeringstips. Inte i julmotiv utan barnpaket. Jag verkligen älskar att paketera och ge gåvor. Sen satsar jag inte de finaste och dyrbaraste pappren och banden på barnpaket som genast rivs upp. Men lite fina får de gärna vara.

Paket och paketets innehåll. Gåva till min systerdotter.
Lillebrors paket till sin kusin. Färska blommor ska de vara :)
Gåva- och kortpyssel till en konfirmand.
Vacker i all sin enkelhet. Kort med knapp-pyssel.
Ibland är gåvan finare utan paketeringspapper. Enbart cellofan, band och blomma.
Dop-gåva till min systerson.
Ett lite annorlunda dop-kort! Jag gillar att pyssla personlig unika kort.

Tyvärr är inte bildkvaliteten den jag önskar. Gåvorna och korten blir oftast fotade när övriga familjen sitter i bilen och vänta på att åka iväg på festligheterna :)

6 kommentarer:

  1. Underbara paket! Gillar både de färgglada barnpaketen och de lite vuxnare paketen i dova färger. Tack för inspirationen, den behövs nu när det snart ska paketeras på löpande band :-)

    SvaraRadera