18 oktober 2012

Så blev det...

  I somras...


...i söndags - före...



...efter!

Hej!

Rätt stillsamt på denna blogg de senaste dagarna. Mycket kul på jobbet som slukat extra tid. Det är första hösten sen vi flyttade hit (8 år sen) som inspirationen att göra trädgården höst-fin är spårlöst försvunnen. Vädret har varit så blött och tråkigt. I söndags tog jag tag i saken och fixa till krukorna vid entrén. Liksom tvungen innan frosten kommer och det vackra elefantgräs fryser. Det ska jag övervintra i garaget. Nu skymmningsbilder på hur det blev. Några calluna, en cypress och den silvriga njurvindan från i somras - Klart!


Jag hade inte hjärta att slänga den tappert blommande rosen jag fått av min väninna, även om stamrosen i samma kruka är stendöd. Jag har bloggat om samma ros förr - här i maj och här i augusti. Otroligt! Den har varit så fin hela sommaren! Smultronen får också stå kvar, för plantan ger bär ännu?!


På en liten väggstup på garaget hängde jag upp en korg med - njurvindan som blev över, en rosa calluna som också blev över och så rev jag upp lite vackert rosafärgad murgröna ur en sommarkruka. Vips fick den väggstumpen dekoration. Sen att Gubbens nyinstallerade eluttag är vanprydande, får jag väl leva med :o)

Hoppas vi "ses" i morgon!? Nati nati!

3 kommentarer:

  1. Jag har precis haft samma känsla angående lusten att göra höstfint i trädgården, bara blött och regn, vi har t.o.m utemöblerna ute ännu ! Hoppas på en fin lördag imorgon så kanske man skulle få lite inspiration ! Dina arrangemang blev ju jättefina ! Ett skönt veckoslut önskar jag dej !
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va tur, då är jag inte ensam med den "fiilisen" :) Vi har faktiskt bakgårdens soffmöblemang ute vi också. Och i dag är det mörkare och gråare än vanligt. Hui, hui!

      Tack snälla du, för din hjälp idag! Jag blev så överraskad, men väldigt glad, att se dig så jag kom av mig!

      Vi hoppas på uppehåll i morgon och en skön helg! Kramizar till dig!

      Radera
  2. Så fint du har fixat i trädgården! Samma känsla även här, svårt att hitta inspiration till trädgårdssysslorna när regnet bara öser ner... Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera