23 juli 2012

Strumpa i rännan


När ni ser övre bilden tänker ni säkert
-Vad i hela fridens namn bloggar hon om :)

Hejsan hoppsan!

Nu regnar det hos oss och jag hoppas det skulle komma ordentligt när det ändå regna. Jag behöver väldigt mycket vatten för att hålla trädgården vid liv, de torraste perioderna sommartid. Vi har tre urfula tunnor i olika hörna av huset och garaget. Vi har försett tunnorna med kran nertill för att det lätt skall gå att tappa upp vattnet direkt i vattenkannorna. Sen att både tunnornas färg och "upphöjning" är mindre vackra, får jag leva med tills vi hinner fixa något bättre. När vattnet står i smutsiga tunnor, med både pollen och barr, börjar vattnet lätt lukta illa. Föra att undvika det har jag trätt på en gammal strumpa på slangens ända och där samlas allt. Putsar eller byter strumpa när det behövs. Klar och fint vatten sommaren lång!


Perfekt väder för att sätta sig vid symaskinen eller hur?
Hejs svejs!

2 kommentarer:

  1. Det var ju en smart idé för att hålla vattnet rent! Ha det gott vid symaskinen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde jag var smart ;o) Men det sägs att min fammo för längesen kom på att sätta nylonstrumpor på rännans öppning. Sen ställde hon ämbaret under.

      Hon sitter antagligen på ett moln, tittar på mig och ler, där jag springer med mina svarta strumpor och putsar pollen :o)

      Radera