20 juli 2012

Skördar...


Då va de fredag igen, hej på er!

Nu skördar vi varje dag! Vilken lycka när det äntligen finns något att skörda i den egna trädgården. Viss blir det extra gott när man själv odlat allt. Ingen besprutning och knappt så man behöver skölja. Nedan en bild på dagens lunch. Tre olika sallad, körsbärstomater, jordgubbar, torkade ringblommor, (från  i fjol) ärtskidor, gräslök, solrosfrön och Biré. Vi har ingen ko så osten blir jag tvungen att inhandla i närbutiken :) Överst ringlade jag på lite citronolja och strödde på lite av mitt hemgjorda örtsalt.


Passar på att önska skön helg,
ifall jag inte tar mig tid att kika in här! :o)

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ..vad GOTT det där ser ut ! Mina ärtor har just börjat växa, vi får hoppas på en varm sensommar !
    Ha de gött !
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott! Jätte gott! Håller tummarna för dina ärtor!
      Skön helg! Kramen!

      Radera