25 juli 2012

Jeanette


God morgon!

Lite gråmulet i våra trakter idag. Får se om solen orkar upp?! På försommaren blev vi vittnen till en trafikolycka. Ingen skadades livshotande och allt gick lugnt till, men skrämmande är det alltid ändå. Jag tog hand om den förolyckade flickan och Gubben hjälpte polisen med de praktiska kring vittnesmålet. Några dagar senare överraskade flickans föräldrar oss med ett presentkort som tack för vår insats. Jag köpte flockliljor, vita med rosa kant - 'Lolly Pop' - men mina liljor har jag döpt om till Jeanette. För att alltid minnas flickan och hennes omtänksamma familj. Nu har den slagit ut i blom.


Det fina i det hela tycker jag är, att vi kunde hjälpa till när det behövdes som mest och att de sen i sin tur var tacksamma för vår insats och överraskade oss, totalt! Skönt var det också att få höra att flickan mådde bra, efter omständigheterna. Ovissheten om hennes tillstånd malde inom oss. Hon hade minsann änglavakt!

Till alla er som kikar in, önskar jag en fin onsdag!

5 kommentarer:

  1. Hei!Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.Jos on autavainen ja ystävällinen niin aina saa palautetta. rm.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi har länge menat gå in och kika in på din blogg, men det har inte riktigt blivit av :)
    Tänkte bara säga tack för stödet under olyckan, allt kändes mycket bättre när ni var där :)
    Och tack för det fina inlägget!
    Jag önskar hela din familj en skön höst!
    MVH Jeanette med familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ödmjukt Tack, för att ni tog er tid och lämna hälsningen! De värmer så! Det glädjer oss att vi kunde till hjälp och framför allt att du kände dig trygg! Ta väl hand om dig!

      Önskar Er en fin fortsättning på hösten!

      Radera