16 juni 2011

StorStadsSemester

Hej igen alla!

Vi har varit på "semester" över helgen till sommaridyllen Kristinestad! Två dagar har vi cyklat runt och njutit av underbara trädgårdar. Sen nästan två dygn på Fammo&Faffas sommarparadis. Vistelsen avslutade vi med ett besök till den anrika villan Carlsro.

Hemma igen med en stor hög tvätt, ett fullt kameraminnskort och pollen i håret, efter simturer och tvätt i regnvatten, är vi nöjda och upprymda av helgens ledighet. Genast vi kom hem satt jag igång tvättmaskinen och började koka saft. De blev några "saft-major", så jag har inte gett mig tid att kolla igenom foton ordentligt. Men en snabbtitt, och jag kan lova att de finns en hel del foton att visa och att berätta om. Jag håller er i spänning några dagar :o)


Sommar paradiset!
 

Två små skeppare!


Ett sjöodjur bland pollen! :o)


Storebrors fångst. Principen är den -
Hur liten den än är, kan den ändå tillredas! :o)


Storasyster hade lite bättre fiskelycka denna gång. Ingen liten firre att dra
upp från bryggändan med metspö. Det blev middag till hela familjen.


Nu har dygnet bytt igen och det är dags att lägga sig...hmmm...jag tänkte nästa glömma... Jag har all röra efter saftkoket kvar att städa bort. Kanske de kan stå kvar till morgonen...eller så inte? :o)

Sköna Drömmar Till Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar