17 juni 2011

Öppna Portar

Hej!

Jag kokar saft...igen! Måste passa på när det finns rabarber. Kom över ett busenkelt recept. Det ska ni också prova. Kolla här!

Evenemanget Öppna Portar, var det i Kristinestad senaste helg. Jag cyklade runt på stadens gator med kameran runt halsen och Lillebror i barnstolen bakpå cykeln. Mysigt var det! Vilka vackra sagoträdgårdar det gömmer sig bakom dessa portar. Det fanns så många fina så jag inte riktigt vet var jag ska börja! Allt från flera hundra år gamla till nyplanterade med välplanerade stenläggningar och Muminhus.

Vi tar portarna först! För portar finns det gott om i Kristinestad! En del öppna för besök just den här helgen. Här visar jag en bråkdel av dem. Visst är det vackra?


En port på Östralånggatan. Vyn som från Bullerbyn. 


 Kolla snickeriet och även den dekorerade husfasaden.


Det finns så många portar att man inte ens märker dem alla.


Solig port på Östralånggatan.


Ståtligt! Östralångatan söderut.


Man kan också bo "ovanpå" porten.




En mörk port bland de söta röda husen.


En lite mindre port.


En liten inbjudande port i stadsdelen Alesundet...


...och porten på andra sidan vägen...


...man kan hitta annat intressant innanför portarna också!

Jag får sluta här! De finns så många fina. Tror vi måste bygga ett staket runt vår tomt bara för att jag vill ha en fin port. Eller kanske man bara kan smälla upp porten? ;o)


Då är det helg igen! Ha en skön fredag!


7 kommentarer:

  1. Alltså vautsi! Man går ju där ofta men lägger inte märke till dessa snygga portar. Nu fick jag upp ögonen! Tack Mona :)

    SvaraRadera
  2. Å jag fick en grym hemlängtan! Men som Eva sa, man lägger it rikttigt märke till alla dessa fina portar. Å nog ere ju en fin sommarstad! =)

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder :) Javisst är receptet busenkelt och gott blir det! Skickar medelande senare angående dina bloggfrågor. Ha en bra dag, KRAM

    SvaraRadera
  4. Jepp, så är det! Man blir hemmabilnd!
    Tack Camilla på förhand!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du tagit! Har tyvärr aldrig lyckats pricka in "öppna portarnas dag".

    SvaraRadera
  6. Snacka om att vara hemmablind, nu blir det nog att ta sig en tur i Kstad med 'nya ögon'. Tack för fina bilder

    SvaraRadera