21 april 2011

PåskHaren

Idag har jag varit på modeshow och musikfest. Estenomerna på Yrkeshögskolan Novia hade ordnat show i stadshuset i Vasa och intäkterna gick till cancersjuka barn. Beundransvärt engagemang! Efter showen rusa jag iväg till musikskolans vårfest. Storasyster uppträdde strålande med "My heart will go on" på piano. Ni må tro att jag var stolt!

Vi fortsätter med påsk-temat. Idag är de påskharen som är i tur. Jag och barnen har gjort arbeten i lera. Väldigt omtyckt hobby i detta hus. Hararna pryder burkar och blommor. Utmärkta att hänga lite här och var. Det hör till samma kollektion som änglarna och hjärtanen (heter de så?) som jag gjorde i julas.



Prydde rosmarinen vid köksfönstret med varsin hare.



Kreativiteten flöder! Mumintroll, korg med påskägg, skål mm.
Lillebror tyckte att traktorn absolut är ett påskpynt :o)


Fyllde stora glasburkar med lite mossa och påskblommar.
Haren fick sitta på kanten.



2 kommentarer: