21 april 2011

MerPåsk

Nu har jag gjort det tråkiga...städat!! Och då har jag bara nedre våningen klar. Ni skulle se syrummet. Oj! Jag har så många projekt på gång och allt bara ligger i högar och väntar. Tack och lov är syrummet just på övre våningen och längst bort. Måste använda stänga-dörren-taktiken :o) Min mamma brukar säga att "råddorna" rymmer ingenstans. Får försöka leva enligt det denna helg. Vädergudarna har lovat vackert väder hela helgen, så jag ska passa på att njuta av trädgårdsjobb. Lovade barnen att vi ska inviga grillsäsongen. Det uppskattas stort!

Påskinspirationen fortsätter. Jag älskar verkligen att knåpa och fixa. Jag har målat Lillebrors stövlar  och fyllt dem med små söta pärlhyasinter.



Ett Påsk Ljus är väl ett måste i varje stuga :o)



Igen återanvändning av glasburkar. Denna gång små, som jag dekorerat med spets och fyllt med mossa och blommor. När blommorna vissnat tömmer man burken och då kan den användas som lykta. Allt som behövs är ett värmeljus. Vackert att hänga i fönstret.




2 kommentarer:

  1. Snyggt som vanligt,och jag måste säga att tjäljen är en väldigt vis kvinna :)

    SvaraRadera