28 mars 2011

Gröna Tomater

Förra sommaren odlade jag tomater i kruka på terrassen. Alla hann inte mogna före frosten kom så jag plockade in dem i hopp om att ha användning av dem. I efterhand är jag glad att de gick så. Nu får vi njuta av super goda inlagda tomater. Sallad, parmaskinka, brie och egna tomater! Mums!


Tomatplantan.
p.s. Kolla in blomstödet. Det har jag gjort av armeringsjärn som jag målat svart. Högst upp satt jag en ändknopp som hör till en gardinstång. De stabilaste blomstödet jag haft och fint, om jag själv får säga.



Receptet är från vår "köks-bibel". En kokbok jag fått av en vän på 1990-talet, då jag gick i högstadiet och kanske hade andra intressen ;o) Men den har verkligen varit i flitig användning. En kokbok med alla grundrecept och mycket mer. Vi är en väldigt matintresserad familj så vi har en hel del kokböcker, och nästa alltid återkommer vi till den här trots allt.


...och här kommer receptet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar